maanantai 21. huhtikuuta 2014

Kilometriä kilometrin perään

Neljäs päivä New Yorkissa alkoi aamiaisella ja aamudrinkillä (aamu ja aamu, kello oli yli puolenpäivän, kun pääsimme vihdoin liikkeelle) Bayard's Ale House nimisessä ravintolassa. Paikka oli viihtyisä ja palvelu oli erittäin ystävällistä. Päivä oli tähänastisista kaikkein lämpimin ja aurinkoisin, lämpötila kipusi reiluun kuuteentoista asteeseen jo aamupäivällä, joten lasitettu terrasikaan ei ollut lainkaan huono asia.

Aamupalan jälkeen käppäilimme kaikessa rauhassa lämmöstä nauttien metropysäkille ja suuntasimme kohti Brooklyniä. Brooklynissä emme sen enempää viettäneet aikaa, vaan tarkoituksenamme oli kävellä Brooklyn Bridge yli ja ihailla Manhattania myös kauempaa. Lämmin päivä ja viikonloppu aiheuttivat sen, että emme olleet sillalla yksin. Väkeä oli paikoitellen jopa ruuhkaksi asti. Reissu kyllä kannatti silti. Oli maisemat sen verran upeat.

Sillalta päästyämme istuskelimme hetken pienen puiston laidalla ja nautimme lämmöstä. Jatkoimme matkaa takaisin päin kävellen ja haaveilimme drinkeistä aurinkoisella terassilla. Matkan varrelle osuneet paikat olivat kaikki kuitenkin joko liian hintavia tai tupaten täynnä, joten huomasimme lopulta olevamme jo kohtalaisen lähellä hotelliamme. Iltakin alkoi jo hämärtyä ja jaloissa painaa, joten haimmekin kaupasta evästä ja lähdimme hotellille.

Eilen sunnuntaina päivä oli aurinkoinen, mutta ei niin lämmin kuin edeltävä. Pääsiäissunnuntain takia monet paikat olivat kiinni, joten emme pitäneet aamulla mitään kiirettä, kun kumpaakin nukutti sopivasti harvinaisen pitkään. Lähdimme metrolla keskustaan ja kävimme "aamupalalla" herkullisesti mäkkärissä, koska syöminen oli edeltävänä päivänä jäänyt taas vähän vähemmälle.

Jatkoimme matkaa seuraavalle metropysäkille ja jäimme pois Central Parkin laidalla. Haahuilimme puistossa useamman tunnin katsellen ihmisiä ja nautimme auringosta. Olimme molemmat pukeneet vähän turhan vähän päälle, koska säätiedotus oli luvannut lämpimämpää ja vähemmän tuulista. Jouduimme siis puistosta suuntaamaan lähimmälle metropysäkille ja takaisin hotellille. Kävimme pukemassa lisää päälle ja käppäilimme vielä lähinaapurustossa. Kävimme taas hakemassa illan syötävät kaupasta ja suuntasimme hotellille.